onsdag 7 oktober 2009

Inte helt innehållslöst tomrum

I denna kvällsstund hade jag tänkt låta mina tankar gå till tomrummet och vad man fyller ett sådant med.
Vad är då ett tomrum? Det finns ju naturligtvis flera olika typer av tomrum men det som jag relaterar till är som säkert någon listat ut det andliga tomrummet, det inre tomrummet.

Måste ett tomrum nödvändigtvis fyllas med något?
Hur fyller man på bästa sätt ett tomrum och med vad fyller man det?

Jag står här i valet och kvalet och har kommit på att det finns en hel del att välja mellan då man har för avsikt att fylla tomrummet med något. Vore jag yngre och kanske även i en annan situation så skulle förmodligen mitt val se annorlunda ut men efter ett i mina ögon noggrant övervägande har jag kommit fram till att jag nog gör bäst i att fylla tomrummet med svåråtkomligt men betydelsefullt innehåll.

Av detta har jag dragit slutsatsen att det bästa sättet att fylla ett tomrum är att ge det ett innehåll. Måste jag tillägga att jag även har förstått att det är av största vikt att man noggrant kollar av kvalitén och äktheten på innehållet innan man tillsätter detta till tomrummet. Det kan vara det viktigaste man gör i livet då fel innehåll och utfyllnad i tomrummet kan leda till att man inget hellre önskar än att påfyllnaden aldrig hade verkställts.

Av dessa rader så kan man ju kanske börja fundera om jag inte är ett enda stort och innehållslöst tomrum men det är väl klart att även jag har ett innehåll men ibland tycker man kanske att det håller så ojämn kvalité att man liksom har en önskan att det vore lite som att man behövde en 10 000-mila-service med oljebyte och nytt filter - jag vill bli uppfylld med kvalité.

Inga kommentarer: