onsdag 14 oktober 2009

Utropsteckensinflation!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nöff!!! Nöff!!! Från lortgrisarnas paradis!!!
Att jag ägnar mig åt såna där dumheter har naturligtvis sin förklaring då jag vanligtvis håller väldigt strikt på att mina inlägg ska vara av en mycket allvarlig karaktär, ja gärna lite trumpen.

Jo, jag läste nyss en liten artikel om att det idag skrivs så väldigt mycket och att utropstecknet (!) förökar sig på internet och i sms liksom punkter och smileys. Det har gått så långt att språkrådet varnar för utropsteckensinflation och man säger samtidigt att använder man tecknet för ofta så har det snart mist sin kraft!!!

Tjaa, om det nu skulle vara så illa så får man väl i avsaknaden av tecken försöka att aldrig sätta punkt. Personligen så tycker jag att Iet och Aet används på tok för ofta.....och kanske även ?

Inga kommentarer: