torsdag 1 oktober 2009

"Förruttnelsens Träsk"

Välkommen till combi-bloggen som definitivt har tagit död på alla teorier och misstankar om att det som skrivs här skulle ha något samband med att det på jorden finns några tecken på intelligent liv.

Idag har jag kommit till insikt om en annan sak som jag länge haft en misstanke om. Även om det saknas teknisk bevisning så har jag genom min utomordentliga intuition kommit fram till att jag är på tok för modern för den här byn som nu råkar vara Edsbyn. Jag har under dagen frågat runt lite och det verkar vara ställt utom allt rimligt tvivel att jag har rätt i mina antaganden.

Så, vad göra åt detta?

Tjaa, alternativet vore ju att hejda sig lite och hoppas på det omöjliga att den stillastående utvecklingen mot alla odds skulle börja röra lite på sig och kanske om jag har tålamod att vänta den skulle komma i kapp mig.

Jag vill ju bara säga det att jag inte tror att man skulle vara lyckligare om man bodde i Alingsås, Njutånger eller vältrade sig bland kockosnötter och sol på någon söderhavsö. Detsamma gäller tillgången på ekonomiska medel. Det saknar betydelse för lyckan men kan säkert underlätta vissa praktiska saker som typ resekostnader till Njutånger.

Varför har jag nu såna här funderingar?

Det är inget konstigt att denna tanke har väckts hos mig och det är ju en ofta återkommande sådan och svaret är enkelt:

Vi har alla samma förutsättningar och jag har som alla andra fått ett liv fullt av möjligheter där världen ligger öppen framför mina fötter. Glöm snacket om ekonomi och att du inte har råd och det ena med det andra. Öppna dina ögon och inse att allt blir precis vad du gör det till.
Det finns även en plågsam sida med att komma fram till denna insikt och det är att man åter igen för okänt antal ggr. i ordningen ställer sig frågan:
Vad f**n gör jag här i Edsbyn? Livet är alldeles för kort för att man ska nöja sig med att ha blivit komposterad i detta förruttnelsens träsk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde nog flytta..om du nu tror på att du skulle bli lyckligare...Jag flyttade till byn för så där 29 år sen trivs bra Huset hemmet har man inom sig jag kan nog bo var som helst och må bra jag är humorslös enligt min familj men jag gillar din blogg ha der bra i träsket..

Sleeping Cell sa...

Du saknar inte humor