söndag 18 oktober 2009

Svårplacerad

Nu har jag tittat igenom alla "Johan Falk"-filmer förutom 2 st som inte är släppta ännu. Av det har jag kommit fram till en sak och det är att de äldre filmerna i serien håller en helt annan klass än de senare som man nu marknadsför. Det är enligt mig de tre första filmerna "Noll tolerans", "Livvakterna" och "Den tredje vågen" som är bäst, ja riktigt bra t.o.m.
I de senare filmerna i serien så har Mikael Tornving en stor roll och jag kan liksom inte ta honom på allvar vilket förstås plockar ner helhetsintrycket rejält. Alltså, Tornving måste ju vara hur svårplacerad som helst när det gäller att hitta en vanlig roll som inte har med humor att göra. Även om jag inte kan sätta fingret på vad eller vem så associerar jag hela tiden till någon annan karaktär när jag ser honom. Inget fel på filmerna eller storyn i sig men det är just en totalt felplacerad skådespelare som förstör hela intrycket. Vem skulle vilja se Benny Hill som Wallander? (Jo,jag skulle men ni förstår vad jag menar)
Jag har försökt men det funkar inte, så är det - punkt slut.

Inga kommentarer: