torsdag 8 oktober 2009

Drygt slut

Så kommer då till sist det inlägg som så många väntat på och längtat efter. Inlägget som uteslutande tar upp den otroliga diskkraften som vissa diskmedel besitter.
Det är lika varenda gång diskmedlet håller på att ta slut. Man köper hem en ny flaska som är tänkt att användas då innehållet i den förra är tömt men det är just det här som är problemet.
Jag upplever det som väldigt drygt när diskmedlet är väldigt drygt. Ju drygare diskmedel ju drygare blir övergången till den nya förpackningen. Den förra flaskan har nu varit på väg att ta slut i flera veckor...kanske t.o.m en månad snart, och det verkar som att den lär räcka länge än. Det är irriterande eftersom flaskan p.g.a sin förlorade vikt även har mist sin stabilitet och gärna ramlar omkring på diskbänken alltmedan den oöppnade flaskan står där bredvid och väntar på att få ta över.
Av detta kan man dra följande slutsats att ett drygt diskmedel aldrig är så drygt som när det är på väg att ta slut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

OOOH så roligt att andra har samma problem.
Världen krymper.
Kanske det som är kruxet att man inte har så mycket att bry sig om.

Du skrev tidigare att du beställde böcker.

Tänker du börja läsa?

Du skulle läsa Håkan Nesser, han är humoristisk, småironisk och självkritisk.

Handlar mycket om 60-talet.

CD-böckerna läser han själv, oftast, de är bäst. Han har sin Kumladialekt, blir väldigt trevligt.

Hälsningar Kina i Stockholm som fått för (o)vana att läsa din blogg med en hel del glädje

Simon sa...

Tackar Kina för boktipset och ja, jag har börjat att läsa men till att börja med så har jag inriktat mig på litteratur som kan vara till fördel för mitt sökande efter personlig utveckling.

Anonym sa...

Att välja glädje : en bok om att få ett bättre liv med Kay Pollack
Har fått mig mindre sårbar. Skulle vilja att alla läste den.
Om jag ska våga mig på ett boktips om personlig utveckling.
Hoppas du delar med dig om du hittar något bra i din samling.

Kina

Simon sa...

Jag plöjer just nu igenom Mia Törnbloms böcker men jag har även Kay Pollack som väntar i hyllan.