fredag 9 oktober 2009

Kvälls-Gnäll

Det kan omöjligt finnas någon som det är så synd om som mig. Det är så jävla synd om mig så skulle någon bara veta hur synd om mig det är så skulle den människan förmodligen ätas upp av medlidande följt av en ögonblicklig död. Så synd om mig som det är så är det konstigt att jag över huvudtaget orkar sitta här å gnälla. Jag är ett offer som det alltid är mer synd om än alla andra, ingen kan väl ha det så illa som mig, det är så fruktansvärt synd om mig och eftersom jag inte väljer att skylla allt på andra och gnälla att det är andras fel så blir det ju ändå mer synd om mig då jag väljer att lägga hela skulden på mig själv.

Nej! Nej! Nej! Tvärtom, så är det jättebra att inte gnälla på andra då det bara tar en massa energi ifrån en som man i stället kan använda till att tycka lite mindre synd om sig själv, men se upp så att du inte slutar att helt gnälla på andra för då kan du i värsta fall börja att älska dig själv vilket i så fall skulle kunna leda till att du även lär dig att älska andra.

Inga kommentarer: