lördag 15 november 2008

Lite Lördagsgodis

Sådär,då har vi klarat av lunchen Liam och jag så nu kan man slappna av en stund tills det åter igen är dags att laga mat.Man ska väl äta för att leva men ibland undrar man om man inte lever för att äta eller åtminstone laga mat.Nyss var vi ut på byn eller stan som grabben säger och köpte lite Lördagsgodis,okay det blev ganska mycket faktiskt eftersom jag tänkte att lillpojken också skulle få smaka litegrann av pappa.Samtidigt passade vi också på att besöka leksaksaffär'n uppe på söder för attt kolla om dom hade reducerat dom blodiga priserna som Edmarks-Tools-Järnia eller va f**n det heter hade.Det gladde mig att så var fallet så nu öppnas möjligheten att kunna överösa grabben med skräp som han kan sprida ut över golvet.Till grabbens stora förtjusning så gick pappa med på att betala för dennes första vapenatrapp vilket gör att jag nu får sitta ostört alltmedan han leker med sin bysse.Han är inte speciellt våldsbenägen den pojken då han i stället föredrar att leka älg&björnjakt.Det har han gjort nu i flera veckors tid så till den milda grad att jag måste erkänna att det ibland går mig på nerverna.Det märks att han inte riktigt har kläm på det där ännu, som förra helgen när han skulle beställa pizza med tomat,ost och björnkött.Kanske vore något att prova för byns pizzabagare.

Inga kommentarer: