onsdag 19 november 2008

Hur man vattnar en Ford

Sådär,då har vi ätit vår kvällsmat Liam och jag så nu sitter grabben å kollar på "Fiffi och blomsterfröna".Om någon är intresserad så åt vi övergödd hönsbebis i folkmun även kallad kyckling. På dagis övar dom för fullt inför årets julfest med tillhörande Luciatåg och grabben är inte blyg att praktisera sin sång här hemma vilket oftast är ganska mysigt.Här skulle man kunna gå in på relativitetsteorin men så mycket hade jag inte tänkt att fördjupa mig.I stället har jag försökt att förklara för grabben varför det kanske inte vore så lämpligt att mitt i allt julfirande blanda in bilindustrin i det här fallet GM. Nu undrar någon förstås vad i all världen jag vill ha sagt med det här.Det är nämligen så att den där Staffan som man brukar sjunga om enligt sången ger sina hästar vatten och i det här fallet var fålarna fem. Nu har jag gjort en höna av en fjäder men jag måste erkänna att fastän det oskyldiga barnet sjunger så vackert så rann julstämningen av mig med besked då pojken i sin tolkning av visan talade om hur fem stycken Fordar fick vattenpåfyllning av en stalledräng.Kanske har jag helt fel men att framföra sången i den versionen kan verka anstötande på känsliga personer då bilindustrin just nu är inne i en kris utav det större måttet. Inte för att det har med saken att göra men ikväll spelas matchen EDSBYN - ÖREBRO som dessutom är förhandstippad till 9-2 . - Hej Tjoo Faderittan - Yea Plutt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen som dom skitbilar Fordar är så är kanske att vattna dom det bästa man kan göra ;)))

Sleeping Cell sa...

Å har man sen riktig otur så kanske bevattning leder till att Forden växer och förökar sig.Kanske därför som stallchefen Staffan hade fem stycken i sin ägo.