onsdag 12 november 2008

ALFTA - EDSBYN 1-0

Började den här da'n med en rejäl sovmorgon då jag inte kom ur sängen först framåt 12-tiden.Hade en sån där barnledig kväll på Tisdag så då måste man ju vara uppe tills klockan blir mycket sent för att utnyttja sin avlastning maximalt,därav den trötta förmiddagen.I övrigt har det inte hänt speciellt mycket idag heller.Något bra som hände var att jag fick ett vardagsrumsbord av Klatuu som jag efter att ha borrat om skruvhålen nu har fått på plats i lägenheten.Något som är mindre bra är att jag fortfarande inte är klar med min utvärdering av mitt nystartade företag som för övrigt heter "Tangent Invest" och än så länge bara existerar på papperet.Att driva igenom detta projekt i praktiken skulle kanske kunna rädda någon från den arbetslöshet som väntar nu när vi står inför en lågkonjunktur som sannolikt kommer att hålla i sig ett tag framöver.Sist vill jag bara kommentera "Konungens" blogginlägg om att alla Alfta-bor är dumma.Nu är det så att undertecknad är från Alfta vilket jag är mycket noga med att poängtera när jag säger att jag bor i Edsbyn så det säger väl en hel del när man är så noga med sitt ursprung då det skiljer endast 13 km vägsträcka men åtskilligt mycket mera i mentalitet.Att Konungen sen valt att inte ens nämna Långhed stör mig intet på något vis.Jag är faktiskt inte en renodlad Alfta-bo utan är både född och uppvuxen i just det,Långhed.Att man nu även valt att lägga ner skolan i denna lilla by lär väl inte göra att någon blir klokare där.Det finns ju inte så mycket kvar i Alfta nu för tiden men en god sak är att dom inte heller har en massa "Edsby-bor".Det är nog det som gör att Alfta-borna har en mentalitet som är utav det gladare slaget,man tittar inte under lugg på det sätt som man gör i Edsbyn.

Inga kommentarer: