fredag 21 november 2008

Mer Hår än Hjärna

Sitter här och funderar på om allt var mycket roligare på den tiden man hade hår ner över halva ryggen och om det i så fall var håret som gjorde att man hade roligare.Det var så mycket lättare när man hade rebellen kvar inom sig och som dessutom fick en att tycka att ingenting spelade någon som helst roll. Vi var ett gäng som levde för att festa och gå på så många konserter som det var möjligt under tiden som vi vrålade för full hals att rock 'n roll var det enda som var värt något.Livet var utan tvekan mer rock 'n roll då till skillnad från att det i dagsläget har övergått i nån sorts mogendans som i sakta gemak hasar sig fram med hjälp av konstgjord andning. Nu kan man ju fråga sig om allt detta hade någon mening och det tror jag absolut att det hade även om vårt beteende och uppförande i mera livserfarna ögon kanske tedde sig fullkomligt meningslöst.Det var väl kanske det som var poängen, att hävda sig och att bli sedd i samhället.Titta på oss,we are the next generation och vi tänker faan inte bli som Ni, fast egentligen så var man alldeles för ung och oerfaren för att över huvudtaget ha någon större kunskap om hur samhället var uppbyggt och hur det fungerade. En fråga som ofta diskuterats är när man ska bedöma att en individ är vuxen eller mogen att ansvara för sig själv eller när man ska bedöma att någon är myndig. En människa slutar väl aldrig att växa men frågan kvarstår ändå om och när hon är mogen nog att kalla sig vuxen.Ett bra riktmärke för mognad är när man kan se konsekvenserna utav sitt eget handlande.Idén och inspiration till det här inlägget fick jag när jag för en stund sedan mötte en på orten välbekant person som fick mig att undra om det inte var värt att bli lite tunnhårigare med åren i utbyte mot att man utvecklades mentalt och erfarenhetsmässigt och mognade i stället för att få behålla sin vilda hårväxt och därtill stanna på ett utvecklingsstadie som motsvarar en nybliven tonårings.
Efter att ha tänkt lite på detta har jag kommit fram till att jag trotts mitt tunna hår och risken för att bli kallad för gubbe ändå är så nöjd med den långsamma rock 'n roll jag lever idag.Dessutom så har jag numera hår på hela ryggen så det är bara att gilla läget-coolt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

He he var det nån manlig luciaaspirant du mötte då ;))

Sleeping Cell sa...

Du är inte dum du inte.Samtidigt vill jag tacka för den fina respons jag fått på mina blogginlägg i form av kommentarer.

Anonym sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen....eller rättare sagt JB Shaw sa det och jag bara citerade honom men anyway:
I may grow older, but I will never grow up!

Keep up the good work, gnidkungen might call himself "kungen" but you are The King! :))