onsdag 19 november 2008

Crossroads (En Rökare I Krysset)

Godmorgon världen och allt som hör därtill.Idag är vi trötta som vanligt efter en barnledig kvällen före.Inte mycket till innehåll på dagens agenda heller men man får väl gränsla sin blå damcykel och trampa upp till vänd platsen.Där kan man i gott sällskap hysteriskt sänka ett obegränsat antal koppar kaffe som i sin tur gör att man bibehåller sin motivering till att inte sluta röka.Det finns egentligen inte så många anledningar till att man borde sluta röka mer än den att det är förenat med fara för ens eget liv och det borde väl vara mer än nog kan man tycka.Det finns ett skäl till varför jag tycker att jag borde sluta röka och det är inte min hälsa utan tanken på att min lilla knodd riskerar att bli faderslös alldeles för tidigt och när jag tänker i dom banorna börjar jag också tycka synd om mig själv då jag riskerar att inte få vara med och se grabben växa upp.Min uppfattning är att det där med rökning mest bara är en dålig ovana,okay att kroppen skriker efter nikotin men det kan man övervinna med div. ersättningspreparat om man nu tycker sig behöva det.Den tunga biten är att bli av med den dåliga vanan som finns där och som är en bit utav din person.Har man som jag rökt i över 30 år tror jag att det finns en viss rädsla att bara lyfta bort någonting som tillhör ditt vardagliga mönster.Man går liksom här och väntar på att dagen ska komma när viljan att ta det stora beslutet bara uppenbarar sig som en självklarhet alltmedan gifterna fortsätter att duka upp inför "The Great Harmagedon".
Jag har visat prov på beslutsförmåga förut - Viljestyrka, kom o kom.

Inga kommentarer: