fredag 28 november 2008

Orkanens Öga

Var hälsad grymma jämmerdal tillika alla ni som lever däruti eller låter det bättre om man säger godmorgon på er alla och välkomna till det som vi hoppas ska blir en strålande dag.Den lilla snömängden vi hade har under gårdagen och natten regnat bort så det gör väl att det åter igen kommer att upplevas lite gråtrist på utsidan men hursomhelst så skiner i alla fall solen och tövädret har säkert gynnat möjligheten att lättare ta sig fram på cykel. Att jag envisas med att cykla beror helt enkelt bara på att jag är så himla miljövänlig och det kanske är värt att notera att jag sa miljövänlig och inte miljömedveten, det är säkrast att understryka det med tanke på att det kan vara lättare att trassla sig ur ev. konflikter i framtiden.Som någon säkert redan märkt så kan ibland mina inlägg säga väldigt lite eller inget alls om ett ämne som förhoppningsvis tagits upp i inledningen av inlägget. Sannolikt beror detta på att det oftast finns en baktanke som har förmågan att utveckla sig till ett okontrollerbart yrväder men som inte heller alltför sällan inbringar en poäng i slutändan. Att man har den här lilla egenheten för sig har ibland fått mig att leka med tanken på om man inte skulle prova på en karriär som politiker. Jag menar att bortsett från poängen så torde ju denna lilla företeelse göra att man är som klippt och skuren att tala till folket utan att egentligen behöva säga något med avgörande betydelse.

Inga kommentarer: