torsdag 6 november 2008

Korv Stroganoff enligt 12-stegsmodellen

Ännu en händelsefattig dag har passerat och kvällen har tagit vid.Som vanligt har man tillbringat större delen av dagen på vändplatsen med alldeles för mycket kaffe och på tok för många cigaretter.Calle har fixat så vi får låna köket på Södran för att hålla någon form av matlagningskurs och idag var det dags."Klatuu och jag fick lära oss hur man gör korv stroganoff" medan resterande del av gruppen mycket skickligt i den ordinarie lokalen visade prov på hur man verkligen dukar inför en festmiddag.Att sen Calle även idag fick agera ekonomibiträde i form av att ta hand om disken fick mig att dra ifrån ett + från den första matlagningsda'n.Nu är det så att undertecknad råkar veta att Klatuu har en bra meritförteckning så va f**n Calle,köp Dig en korvkiosk å' gör lite nytta.Om det inte vore för frisyren så kunde jag ju sagt att "gå och klipp Dig 'å' skaffa ett jobb.Nåväl,den här gången lyckades jag dock stå emot grupptrycket så jag diskade faktiskt min tallrik med tillhörande bestick själv.Med tanke på att vändplatsen sannolikt kommer att struktureras om kanske det vore en god idé att förbereda brukarna av stället på att man i framtiden troligtvis får ansvara för disken själva.Nu är det ju inte så att jag tror att kunskapen inte finns utan det gäller bara att locka fram den,kanske med hjälp av någon sorts 12-stegs program.........-f**n,det där måste jag spåna vidare på,det kanske kan leda till att man så småningom utkommer med en doktorsavhandling,jag kanske rent utav blir adlad......"lär dig diska med 12-stegs modellen".Nä,nu ska Liam och pappa lägga sig 'å läsa saga,gonatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, ja det är ju tur att det finns ett par stycken klippor som dom andra kan luta sig mot.
Nu vet jag inte om Calle kan klara av några andra sysslor än att vara ekonomibiträde, och som sagt "gå och klippa sig" kan han definitivt inte :)
Men spåna vidare på 12-stegskursen i diskning, det kan bli något. Vill du fördjupa den kan du alltid parallellt "fyra steg i att torka bord" och "sexstegs kursen i kaffekokning" :)