torsdag 27 november 2008

Ingen risk för Julefrid

Sådär, gardinerna är på plats och Kajsa är förlåten.Anledningen till att hon inte dök upp i morse var ett försenat uppvaknande eller som man säger med ett finare uttryck, sovmorgon. Vidare har Liam och pappa också hunnit pyntat med lite ljusstakar och stjärnor som är tänkt att förhöja stämningen så här lagom till advent. Nu kan man ju tycka att det var väl trevligt med några händelser som pekar i positiv riktning och ett tecken på att det faktiskt går att få nånting gjort och som om inte det vore nog så fick jag även mitt arbete med hemstudierna mycket väl godkänt och i skrivande stund så har jag ännu heller inte fått några nya hemuppgifter. Det här har fått mig att inse att här gäller det att agera snabbt för att man inte ska riskera att drabbas av julefrid eller känna sig alltför välbelåten och om sanningen ska fram så har jag plockat ihop ett litet krispaket .Det är så med mig att ungefär som staten har en valutareserv så har jag en form av gnällförråd i beredskap tänkt att plockas fram när vardagen visar tecken på att börja se alltför ljus och oproblematisk ut. Jag tänker inte här och nu gå in på krispaketets innehåll men med julen i antågande så har man den återkommande julklappsfrågan att ta itu med (ett plus för den höga stressfaktorn) och som ett brev på posten så har jag dessutom dragit på mig en förkylning. Med den här framförhållningen och känslan av att vara förberedd så borde jag kunna sova gott även i natt.

Inga kommentarer: