torsdag 20 november 2008

Vilket Mörker

Eftersom den här bloggen far med både sanningar och osanningar så är väl chansen liten att någon ska tro mig om jag säger att idag har jag faktiskt gjort lite nytta. Tvättstugan går för fullt och strykbrädan står redo för nu ska de ohängda gardinerna äntligen sättas på plats i fönstret där dom borde ha vart för länge sen.Kanske någon händig hemmafru med pysselklåda undrar vilken färg och mönster mina gardiner har så här när det lackar mot jul.Mina julgardiner är nämligen inga julgardiner men dom kommer ändå att få pryda fönstren över jul så på sätt och vis så är dom kanske lite julgardiner också.Mina gardiner är som man brukar säga neutrala gardiner vilket underlättar hushållspysslet avsevärt då man slipper klättra i fönstren för att byta dessa inför div. olika helger och årstider. Av dom 6 par gardiner som jag har så saknar faktiskt huvudelen av dom någon färg.Vad vet väl jag, men typ en 40-talistisk husmor skulle kanske ha vissa invändningar då gardinerna jag investerat faktiskt är Svarta.För att det inte ska upplevas som totalt mörker och för att få lite nyanser har jag valt att därför även köpa nån svart gardin med lite inslag av grått.Tanken bakom detta är förstås att ha en gardin avpassad för året-runtbruk.Nackdelen med helsvarta gardiner är ju den att när dom blir tillräckligt dammiga så blir dom istället gråa.Men för att jag inte ska känna att jag gjort ett dåligt köp så ser jag det snarare som en liten finess.

Inga kommentarer: