måndag 17 november 2008

Förd Bakom Ljuset

Suck!! -Läste i Aftonbladet att man i sin strävan efter jämställdhet på ett gymnasium i Karlstad nu även har en manlig Lucia-kandidat.Det är inte att undra på att man ibland funderar vart vi är på väg.I Aftonbladets webbtidning kunde man sen rösta på ett antal manliga svenska artister som skulle passa som Sveriges Lucia.Jag menar bara att nån måtta får det väl lov att vara.Om jag inte är helt felunderrättad eller blivit förd bakom ljuset på mina historielektioner så är väl Lucia en helgonförklarad kvinna som då i mitt tycke också bör gestaltas av någon utav det kvinnliga könet.Om detta nu skulle få genomslagskraft skulle det innebära att i vart fall Jag inte blir så mycket äldre.Det är nämligen så att Lucia råkar vara min födelsedag och jag vill inte att någon skäggig flicka ska bjuda mig på Lussebullar.Jag tänker helt sonika sluta att fylla år.Om nu ändå detta skulle slå igenom så skulle jag vara beredd att betala en bra slant till Lions för att få se "Dubbel-E" som Edsbyns Lucia.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha jamen med lite hårtvätt med tillhörande föning skulle han nog bli en obetalbar Lucia ;))
Detta nu sagt av den som hade uppdraget 1980.... i ett annat skick då än den föreslagne manlige ljusbäraren... he he

Sleeping Cell sa...

Ja,för det är väl vad jag kan tro ett plus om man har hår på skallen och därmed har risken att jag själv skulle bli vald eliminerats.