måndag 24 november 2008

Snowroller

Tänkte avlägga en ytterst liten rapport innan vi ger oss av ut i den här dagens bestyr.Saknade föresten internet igår kväll men det hade väl antagligen att göra med det oväder som drog fram längs ostkusten kan jag tänka tänka mig. Vi har också fått några cm nysnö här i Edsbyn så när man öppnade balkongdörren för att ta sitt morgonbloss konstaterade jag bara att i dag blir det snowracer fast egentligen så vet jag att jag kommer att envisas med att släpa mig fram på min cykel med spott och spe och svordomar om vädret och den bristande snöröjningen, det är alltid nån annans fel att det är svårcyklat den här årstiden.Jag kommer med största sannolikhet få anledning att återkomma till det här ämnet vid senare tillfällen så det är väl bara att kasta sig ut i drivorna och hoppas på en rejäl praktvurpa. Nu är det vinter och cykeln den slinter - hurra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snowroller!
"Värsta svängen, Hökarängen...WEEeeEEEEEeEE!"

Sleeping Cell sa...

Å kanske borde då Stig-Helmer inte kasta sig ut i den svartaste pisten som torde vara Öjollasbacken.