lördag 22 november 2008

Ok, Jag Erkänner - men bara lite

God morgon, eller godmiddag får man väl lov att säga eftersom jag i helgen är avlastad och tagit mig en sovmorgon. Det där med avlastning kan ju verkligen få en att känna skuld då ordet framstår som om att ens barn vore en last och för att få vila upp sig då lämnar iväg sin avkomma för att kunna hämta nya krafter.Visserligen kan jag tänka mig att man tär på varandra och det kan vara skönt både för grabben och mig att komma ifrån varandra en stund men det tomrum som uppstår gör att pappa genast längtar efter sin lilla knodd så fort han är borta.För vissa laster kan man ju välja att lägga in sig på div. behandlingar eller avgiftningar.Den enda parallellen jag kan dra med det är att jag för ett par dagar inte får höra bolibompas vinjett men det ska jag erkänna att ibland när grabben är borta så smygtittar faktiskt pappa ändå på bolibompa,men då gör det bara att man saknar honom ändå mer- snyft.Nu när jag har erkänt en sak kan jag lika gärna erkänna en till.Igår förlorade Edsbyn mot Västerås i bandy med 3-4 och trotts att jag är från Alfta och försöker uppvisa någon form av anti-bandyattityd så fick jag en känsla av besvikelse när jag hörde nyheten om förlusten.Man kan ju hoppas att det bara var någonting temporärt men jag måste säga att jag är mer än orolig att jag kan ha drabbats av bandyförgiftning. Nu kan man ju tycka att om man bor i Edsbyn så är risken överhängande men så vitt jag vet så är bandyförgiftning inte en luftburen smitta vilket man med stor säkerhet är glada för i Alfta. Dagens citat på superstart.se (startsida att rekomendera) är också värt att tänka på: Var inte alltför optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg./Franz Kafka



Jag har placerat min blogg i Edsbynbloggkartan.se!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo visst förlorade Edsbyn, men jag tror det var med 6-5.
Eller 6-5 som dom skulle säga uppe i byn eftersom dom alltid sätter Edsbyn först! :)

Anonym sa...

Mä!
5-6 och 6-5 menade jag ju!!!
Fasen också, nu har jag avslöjat min hemvist!! :S

Sleeping Cell sa...

Jamen du ser,då kanske man inte är så förgiftad trotts allt,va skönt.

Unknown sa...

ja visst saknar man sin lille knodd så fort man inte är tillsammans! jag saknar han så mycket att jag absolut inte kan titta på bolibompa. avlastning är väl säkert jåttebra men när man bara träffas max en gång i halv året då önskar nan bara att få vara den där så kallade av lastnings familjen och träffa oftare jag år ju faktiskt trots allt hans riktiga/biologiska mamma. ta vara på er pussa och krama liam mitt älskade barn jätte mycket . jag saknar han och älskar han jättemycket.kram patricia