torsdag 20 november 2008

Gardinkungens Förbannelse

Jag blir så less! När jag äntligen ska ta tag i gardinhistorien och som bäst har strukit dessa och gjort så fint och bestämt vilka som ska sitta i vilket rum osv. Ja då kommer det stora nederlaget som man egentligen borde ha väntat sig.Jag trär försiktigt upp dom nystrukna gardinlängderna på stången och ser då i min förtvivlan att gardinerna är minst ½ meter för långa så att nederdelen ligger i en hög på golvet. Nu kan man ju tycka att det borde jag ju ha kollat före, men i min iver och lättnad om att äntligen få detta överstökat så förbisåg jag det som jag annars alltid sätter i det första rummet nämligen dom negativa sidorna och tron på den maximala oturen. Så nu har jag åter igen fått vatten till min kvarn och så smått börjat tro att det av nån anledning vilar en förbannelse över dessa gardiner som trotts att måttet stod på förpackningen var alldeles för smala i mitt tycke.För att sen om möjligt ändå kunna använda dessa gardiner så har jag nu lite andra planer. Om jag på något sätt ska kunna tygla förbannelsen så får man väl prova på att utöva nån form av exorcism mot dessa fönstertäcken. Förutom en symaskin och lite högljudda besvärjelser så hade jag dessutom tänkt att tanka strykjärnet med vigvatten och ge gardinerna ytterligare en dust av helvetets hetta. "renidrag rem girdlA"

6 kommentarer:

Anonym sa...

!aräb tta ko aråv iv rah alla

och enligt vissa inredare som jag sett på TV är det ytterst chickt att ha en halv meter gardin liggande på golvet och samla damm!

Hang in there!

Anonym sa...

En van hemmafru säger "klipp dom!"
Är du rädd att dom skall fransas så klipp med taggsax. Det finns säkert någon bloggare där du är på dagarna som kan ta med sig en sådan om du inte har någon själv.

Sleeping Cell sa...

Man tackar för dom uppmuntrande tipsen.Jag tänkte att om jag klipper dom på mitten så slipper jag en massa spill och dessutom får jag ju dubbelt så många gardiner men tanken på att jag då kanske också får dubbelt så många problem gör nog att jag avaktar med beslutet.Det är lockande om man ser till mängden problem man skulle kunna tillförskaffa sig men nå fler gardiner vill jag inte ha med på köpet.

Anonym sa...

Dock har du ju i och med detta inte avhjälpt problemet med att dom släpar i golvet... du har bara fått dubbelt så många gardiner som släpar i golvet.... DET min vän är ett problem....
Natti natt ;)

Sleeping Cell sa...

Jo men klipper jag av dom på mitten så når dom ju inte ner till golvet.

Anonym sa...

Neee det är ju sant... om du klipper vågrätt funkar det.... men klipper du lodrätt... då bire jållit ;))