lördag 8 november 2008

Out Of The Blue

Det är Lördag och vi (Liam&pappa) har precis ätit.Grabben har ännu en gång lyckats övertala sin far att få sätta sig framför TV:n så nu sitter han å' tittar på "Peter Pan",men å andra sidan är det så gråtrist väder ute så jag köper därför hans resonemang.I går ringde hans äldsta brorsa och frågade om han inte kunde ta honom med till "Tomteland" i Mora nästa helg.Jag blev ju inte precis förvånad när lillgrabben tyckte att det absolut var helt okay.
Själv har jag börjat lyssna på Neil Young igen efter att ha lagt honom på is för några år sen.Visst har jag väl lyssnat lite ibland men inte så ofta.Det är nämligen så att jag har varit ett inbitet fan av den mannen,det var på den tiden då undertecknad allt som oftast själv var out of the blue.Jag tror jag har en halv bibel med hans texter som jag suttit och påtat ner för hand,ett stort arbete har lagts ner på att planka dennes musik,värt att nämnas är också att jag är ägare till ett flertal olika munspel med diverse tonarter för att passa till olika låtar.Skrev nyss att jag har vart ett inbitet fan men det ska nog tilläggas att det är jag fortfarande,den mannen är bara sååå bra.Problemet är bara att det ibland rusar till en massa ångest när det förflutna som ligger lagrat i bakhuvudet gör sig påmint.Man får väl iakta viss försiktighet så att man inte får ett återfall....J/K.
A dreamer of pictures keep's rocking in the free world.

Inga kommentarer: