tisdag 18 november 2008

Vem döljer sig bakom gardinerna?

Det blev en Bollnäs-resa trotts allt.Gjorde lite planerade investeringar men desto fler infallsköp. Jag har nu köpt så pass med gardiner att det börjar fylla ut en garderob men något säger mig att det är väl inte i garderoben som gardinerna ska vara så nu återstår det bara att få dem på plats i fönstren.Jag kan och jag vet hur man gör.Jag har strykjärn och strykbräda. Vad är det för fel när aldrig lusten infinner sig?Ju mer jag tänker på att jag borde ta i tu med saken ju sämre blir oddsen för att jag skulle skrida till verket å det gäller inte bara gardinfrågan. Kanske är det nån sorts tvångsbeteende när man gör tvärs emot vad man vet att man borde göra. Jo det kan det nog vara. Om man ser till lite andra saker jag gjort eller inte borde ha gjort.Med facit i hand så påvisar jag viss benägenhet att inte göra sådant jag borde göra alltmedan jag gärna gjort sådant jag inte borde ha gjort och då tänker jag inte på det att jag köpt gardiner.Ändå känns det inte som om jag ångrar något jag gjort......,nja, det skulle vara att jag köpte gardiner då.

Inga kommentarer: