tisdag 25 november 2008

Fast egentligen inte....

Att den stundande lågkonjunkturen skulle komma att kunna påverka även mig är jag införstådd med men att det skulle komma så snart det hade jag inte en tanke på. Nu är det så att jag läser läran om samhällskunskap och min nästa uppgift som jag blivit tilldelad är att ta reda på vad som egentligen ligger bakom de snabbt fallande börskurserna runt om i världen.Vidare ska jag även se över vilka möjligheter det finns för den Svenska statsbudgeten.....osv.....-Tyck synd om mig någon - Nu! Fast egentligen är det inte så krånglig som det låter. I stället för att sitta här och göda min blog så kunde jag ju lika gärna surfat omkring på betydligt seriösare sidor som tex. regeringen.se eller varför inte ekonomifakta.se.Problemet är bara det att dom sidor som är av det seriösare slaget nästan alltid är tråkiga sidor med mina mått mätt. Nu är förstås inte det här riktigt sant men men vad gör väl det så länge det finns utrymme för att klaga och därmed få mina egna behov tillgodosedda. Min lärare sa när jag suckade inför uppgiften att det borde vara medborgarnas skyldighet att visa mer intresse och ha mera koll på vad som sker inom och bakom maktens boningar. Nu kanske det inte var ordagrant men det är förstås helt rätt tänkt då det inte är så många förunnat att faktiskt ha den möjlighet till att granska makten så som vi har i Sverige. Nu har jag nästan skrivit ett seriöst inlägg men det innehåller så pass mycket gnäll att det ändå tillåts publiceras av undertecknad som därmed tackar för sig och säger på återseende./Var hälsad

Inga kommentarer: