tisdag 4 november 2008

G8-möte i finanskrisens skugga

Har gått och bävat mig hela da'n inför kvällens prövningar men nu är det i alla fall överstökat.Jag syftar då på att jag i kväll skulle bevisa min kunskap genom att avlägga det sista delprovet i Engelska A-kursens nationella prov.Ett muntligt test där jag är tänkt att hålla låda i en kvart medan läraren lyssnar på ens spörsmål.I en fingerad bjudning hade jag samlat ett antal gäster runt det runda bordet för att om möjligt med deras hjälp lösa eller åtminstone diskutera mer eller mindre värdsliga problem.Patriarkat i allra högsta grad men dessa personer har haft mer eller mindre framgångsrika lösningar på stora problem förut.Vad sägs om gästerna?

Leonardo Da Vinci - Mahatma Gandhi - Jesus från Nasaret - Adolf Hitler
Tutanchamon - Mao Tse Tong - Gubben Noak

Ceremonin avlöpte väl och allt avslutades med att Gubben Noak blev mycket positivt överaskad när vår svenske nationalskald Carl-Michael Bellman gjorde entré och framförde sin mycket väl kända komposition om stamfadern och dennes ark.

Hursomhelst fick sammankomsten väl godkänt och jag kunde nöjd och belåten gränsla min cykel och bege mig hemåt,lättad över att vara klar med engelskan.

Var hälsad

Inga kommentarer: