torsdag 18 juni 2009

10 saker jag har Gott resp. Ont om

Jag har gott om:

- humor och närhet till skratt
- intäkter från mina förtroendeuppdrag åt multinationella företag
- erfarenhet vad gäller att laga punka på min "blå damcykel"
- kravbrev från inkasso och kronofogden
- utrymme på hårddisken
- hål i mina tänder
- förhoppningar att bli Edsbyns genom tiderna bästa bandyspelare
- blommor som behöver vattnas
- tid att göra något vettigare
- förfrågningar om ledarskap från svenskt näringsliv


Jag har ont om:

- lust att betala räkningarna till inkasso och fogden
- möjlighet att utnyttja rotavdraget i dagsläget
- förtroende för alliansen
- friska hjärnceller
- tung narkotika för tillfället
- överlagrad getost i en hink under sängen
- tid att cykla till "Galven" och bada på en kvart
- kläder till min utomordentligt välsvarvade kropp
- erfarenhet vad gäller inseminering av kreatur
- tågbiljetter till sträckan "Morjärv - Kalix"

Inga kommentarer: