lördag 13 juni 2009

Rapport från mittimellan


I tvättstugan förbannar jag mig över min onda handled med diverse egenhändigt påkomna svordomar medans man i "Öje-parken" här bredvid står och lovsjunger "Herren".
Det är den årliga tillställningen "Öje-nöje" som arrangeras av "Lions".... om jag inte har helt fel, och det var väl "Pingstkyrkans" gospelkör som gjorde en soundcheck. Annat betydelsefullt som händer under dagen i parken är väl det årliga "ank-racet" i "Öjebäcken"....kan knappt vänta på resultatet. Dom brukar sälja prisvärda 200 g hamburgare för 20 spänn...det är något som ekonomiska jag, har lagt på minnet.

Under tiden som jag har skrivit det här inlägget så har jag kommit på att det tydligen inte var någon soundcheck jag hörde. Nej, det är bara så att dom står där och sjunger i ösregnet utan en käft som lyssnar....mer än jag som kan sitta hemma i vardagsrummet och ändå ta del av budskapet.....lite tråkigt för dom(jorå, jag kan känna empati jag också).

Inga kommentarer: