måndag 22 juni 2009

Vem sa nåt om semester...?

Jahaja! - Ja eftersom det just nu regnar i Edsbyn så känner jag att jag på grund av mitt tidigare inlägg om huruvida dåligt väder ger upphov till att ha något att blogga om, nu blir tvungen att skriva några rader.

Jag är trött...bara trött. Jag är trött på att behöva tjata, jag är trött på att behöva passa tider, jag är trött på att ha en massa måsten, jag är trött på vardagslunken, jag är trött på att behöva ha ett ansvar och framförallt så är jag så j**la trött på att vara TRÖTT.
Om man nu är så j**la trött på allt, vad gör man för att ladda sina batterier och vinna tillbaka orken? Tänk om även jag liksom andra människor behöver lite semester ibland för att man över huvudtaget ska orka dra det ev. lasset eller bära det ansvaret man nu har att bära.

Har funderat lite på vad jag skulle vilja göra om jag ev. fick lite semester och det märkliga är att jag har lite svårt att komma på vad jag skulle använda den tiden till.
Kanske skulle jag helst vilja vara i en liten stuga vid en sjö och fiska, kanske guppa lite i en båt på sjön men framförallt bara sitta och lyssna till vattnet, skogen, fåglarna och känna doften av natur....jag vill ut i naturen.

Det här får jag säkert anledning att återkomma till men nu måste jag avbryta för att "passa lite tider, göra lite måsten och ta mitt ansvar" - läggdags för Liam med tandborstning och sagoläsning.

3 kommentarer:

Linda sa...

Instämmer i massor!

Trött Pappa sa...

Tack för visad förståelse:-)

Helene sa...

JAG tycker du är värd en semester.