torsdag 25 juni 2009

"LEGO"-trippat


Här är det inget att oroa sig för om man är lite morgontrött inte. Först så vaknar man till till en "Ramones"-cover av "Blitzkrieg bop" framförd av Liam som far runt och tjoar "Hey Ho Let's Go".
Jaha, tänker jag bara och går med zombie-stil in i Liams rum för att plocka fram lite rena kläder åt grabben. Det är då man blir övertygad om att man inte sover fortfarande då man trampar på en "Lego"-bit. Har du aldrig trampat på en "Lego"-bit någon gång så är det något jag varmt och innerligt rekomenderar. Det torde vara det absolut effektivaste medlet till ett snabbt uppvaknande...även om det säkert kan upplevas som lite tortyrliknande former.

Nu över till något helt annat.
Det är nämligen så att Liam har en dålig ovana då han allt som oftast har en förmåga att springa omkring på tårna. Är det någon som vet vad det kan bero på?
Det finns ju ett talesätt som säger att man "går på tårna" men han gör det verkligen....liksom trippar omkring på tårna. Det här fenomenet oroar mig en del eftersom jag vet att det kan få till följd att hälsenan blir för kort. Vem har väl inte hört om "lill-babs" och följderna av att gå omkring i vissa typer av skor och jag vill inte att min son när han kommer upp i typ tonåren ska behöva ha "Pumps" på fötterna.....om han nu inte själv vill det förstås.

5 kommentarer:

Simon sa...

Kanske går Liam på tå-spetsarna för att minimera risken att trampa på "LEGO"....tänkte ja'nte på.

Johan sa...

I kategorin långsökta svar: Kanske han har autistiska drag och därför går på tårna. (Det sägs att det skall vara vanligt bland barn med autistiska drag).

Annars kanske han redan har för korta hälsenor... Vill minnas att min bror hade det när han var liten.

Simon sa...

Tack Johan för ett intressant svar.
Nu ska man väl inte hoppas att så är fallet men det tål att undersökas närmare samt att vara vaksam på hur det utvecklar sig.Tack!

Anna-Karin sa...

Efter fyra barn så kan jag säga att alla mina barn "gått på tå" i olika perioder, alltså ett helt naturligt fenomen. Han kommer säkert växa ifrån och dra fötterna efter sig i utslitna gympadojor. Ingen av mina killar har läggning åt pumps... *puh*

Sleeping Cell sa...

Tack Anna-Karin, det var skönt att höra. Har läst en del om autism idag och det finns definitivt inget annat som tyder på något åt det hållet - tvärtom. Tack!