torsdag 25 juni 2009

Fyllekalas med "IOGT"

I dag blev Liam och jag bjuden att följa med "Vändplatsen" till "Våsbo"-camping där "IOGT" skulle bjuda på något att äta och där vi bara kunde sitta tillsammans i solen vid sjön. Sagt och gjort så var jag på väg att hämta Liam tidigare från dagis för att haka på evenemanget. Det var då det slog till...som ett elakartat virusangrepp kom så den parasiterande bakterien med fulladdad ryggsäck och en doft av alkohol, tog över situationen och började styra upp allt inför resan och det kommande fyllekalaset med "IOGT"....jag menar VA FAAN!!! - Finns det inget vaccin? - Den här bakterien har varit känd i så många år att man vid det här laget borde ha funnit något motmedel.
Jag ville inte dra med mig grabben under dom omständigheterna så jag tog ett steg tillbaka och avböjde således att följa med...han ska inte behöva utsätta sig för att lyssna på den ständigt malande 45-varvaren som kräver, tar och får all uppmärksamhet...FY FAAN!!!

2 kommentarer:

Madelene sa...

Hmmm...parasit man aldrig blir av med och som funnits i flera år....kallas den sitt namn gånger 2 kanske?

Simon sa...

Så korrekt det kan bli i "dubbel" bemärkelse - fästingvarning utfärdad.