söndag 21 juni 2009

Hjärntvätt

När Liam sitter vid sin dator så är han nästan alltid på "Bolibompa"-webben. Där finns ett rikligt utbud av både spel och underhållning och en massa nyttig information som han snappar upp....speciellt matlagning är han intresserad av och han kan en massa recept utantill. Var han har fått informationen som föranleder det här inlägget vet jag inte men det är säkert därifrån det också. Det här samtalet mellan oss utspelades i kväll vid köksbordet och jag lovar att jag skrattade.

Vi sitter och äter:

Liam: - Pappa!

Jag: - Ja!

Liam: - Kan Du hjärntvätta mig sen i kväll pappa ?

Jag: - Va!!??

Liam: - Ja, kan du hjärntvätta mig sen ?

Jag. - Vadå, vad menar du med det??

Liam: - Ja! - Man tar en tratt och sätter den på huvet....å sen häller man i vatten tills det börjar att rinna ut genom öronen....- Det är hjärntvätt det pappa!

Jag: - Gapskrattar medans jag försöker förklara att jag inte tillhandahåller sådana tjänster.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja , en del barnkommentarer är ngt utöver det vanliga .
Så du tillhandahåller inte såna tjänster du ? Synd ! Jag hade annars tänkt skicka två tonårsoffer till din tvätt annars , med en liten specialtvättbehandling.
Teskedsgumman

Mr. Shrinker sa...

Nej, tyvärr så sysslar jag inte med aktiv tvätt av hjärnan, men några veckors sommarkolli med mig skulle säkert leda till en del personlighetsförändringar....eller störningar;-)

Anonym sa...

Skulle kunna tro det ! Vad kostar det/vecka/tonåring?
Blir det ngn rabatt eftersom de är två ?
Kan man få ner priset /vecka om man tar 52 veckor på en gång ?
Kan man tipsa andra om det ?
MOaaahhhaaaaa!
Teskedsgumman