torsdag 11 juni 2009

Lite PUCKO


Vår korvkiosk har inte "Pucko" på tetrapack....det borde dom ha. Det skulle kanske ha förhindrat ett missöde som jag idag var inblandad i. Tänkte käka en liten lunch på kiosken varpå jag även beställde en "Pucko" som dryck. Medans jag väntade på min mat så passade jag på att skaka flaskan, varpå den glider ur min hand och med full kraft far rakt i stengolvet med ett KRASCH!! Den kraftiga explosionen gjorde att halva golvytan i den lilla serveringen överöstes med "Pucko" a la sunami. Matgästerna satte garanterat i halsen och vände sig därefter om och tittade, precis som om dom inte hade sett ett golv med choklad på förut, varpå man sen höjde blicken för att se vem som låg bakom katastrofen. Det var tyst därinne, och man liksom väntade på en förklaring, varpå jag tog till orda och sa: Jamen, det stod "omskakas före servering" på buteljen.
Den förklaringen var tydligen tillräcklig, för när min mat var klar så fick jag dessutom en ny "Pucko" helt utan kostnad. Jag var nöjd när jag gick därifrån och tänkte att det är inte var dag man gör så bra affärer - 2 "Pucko" till priset av 1...kan det bli mer PUCKO än så...? - Ja,det kan det, men inte i det här inlägget.

2 kommentarer:

Konungen sa...

Den var hemsk den storyn. Nästan värre än att glömma klä sig innan man går till jobbet o släntra in naken.
Men din förklaring var bra. O det är ju deras fel om flaskorna är liksom halkiga, ska dom ju inte vara

Sleeping Cell sa...

Nä eller hur!? - Den pinsamma situationen kan ju tom. framkalla handsvett ;-)