torsdag 25 juni 2009

Sommarplåga 2009


Känner att det är min plikt att skapa detta års sommarplåga. Därför har jag här ritat ner en liten sång som jag vill tillägna en kanske inte helt obekant bekant till mig vid namn "Örjan". "Örjan" är en snäll och rar liten varelse som inte kräver så mycket av livet utan han är nöjd med lite få tillsatser som "Hallongrottor" och läppstift. Det han uppskattar mest av allt är sin frihet att få drömma om precis vad han vill. Som säkert någon redan vet så är "Örjan" en prima ballerina - i drömmen.

Jag vill att du försöker sjunga dig igenom texten till "Sommaren me Örjan" så ska du känna hur den liksom griper tag i dig och ger dig en härlig lustkänsla om att: Nu är det äntligen sommar.

"Sommaren me Örjan" (melodi: Sommaren i City)

Oh, jag minns det som i fjol
du hade ballerina-kjol - aha-a
som en stamkund fanns Du där.
I kön på Konsum framför mig
i en kundvagn såg jag dig - aha-a
oh,om du ändå vore här.

Dina sockiplast va på
men jag visste inte då
att det skulle bli vi 2-åh-åh

Sommaren me Örjan
kom vid årets början
det var mitt i vintern.
Minns du vad som hände
minns du vad du sa när du träffade mig?
Kommer du ihåg mig?
2008 - vi åt hallongrotta
Minns du var vi va-a?
Minns du va vi sa-a?

När jag smyger genom byyn
jag glömmer aldrig vilken syn - aha-a
din piruett vid "Röda kvarn"
Jag ville vara så som dig
du var en förebild för mig - aha-a
som en sessa gled du fram

Dina sockiplast va på
men jag visste inte då
att det skulle bli vi 2-åh-åh

Sommaren me Örjan
kom vid årets början
det var mitt i vintern.
Minns du vad som hände
minns du vad du sa när du träffade mig?
Kommer du ihåg mig?
2008 - vi åt hallongrotta
Minns du var vi va-a?
Minns du va vi sa-a?

Öh-öh-öh-öh-öh-öh
å jag undrar fett om dig
kan lilla Öjje ge sig tid
för lilla mig.
Öh-öh-öh-öh-öh-öh
när vi sen möts här till vår'n
å jag hoppas att det då blir
gos-i-gos vid hembygdsgår'n.

Öh-Öh-Öh ----- Öh-Öh-Öh

Sommaren me Örjan osv....

Inga kommentarer: