onsdag 24 juni 2009

BINGO!!....igen.


Jag stannar kvar på samma tema som morgonens inlägg om "fonder & stipendier" då det förhoppningsvis kan uppmuntra någon mer att söka lyckan(?) den vägen...även om pengar inte betyder allt här i livet så underlättar det onekligen vardagen en aning.

I dag så hände något som har fått mig att förstå hur det egentligen funkar i verkligheten och hur ett liv som "Moderat" torde te sig, och jag tänker då på att det är så typiskt att dom som redan har, har en förmåga att bara få mer.
Kanske tror någon att jag far med osanning när jag skriver det här, men i dag så damp det ner ytterligare ett brev från en "Stiftelse" i min brevlåda där man låter meddela att dom har beslutat att tilldela mig det bidrag jag ansökt om. Dom ville bara att jag skulle mejla mitt kontonr. så att pengarna kunde utbetalas snarast.
Med tanke på rånrisken så kanske det verkar lite dumt att jag delar med mig av ett sådant besked men det är liksom dagens stora händelse för mig, och det brukar kunna leda till ett inlägg på bloggen. Dessutom så har jag nu för att förbättra säkerheten installerat ett sjutillhållarlås och en övervakningskamera vid ytterdörren. Min förmögenhet förvaras bakom tidlås på en av "bynns" banker och personalen kan inte komma åt pengarna.
Vidare så vill jag att om ni skulle möta mig på "bynn" i fortsättningen börjar att "NIA" mig samt att allt tiggeri undanbedes å det bestämdaste.

Inga kommentarer: