fredag 26 juni 2009

"Michael Jackson"


"Michael Jackson är död" torde väl vara den här dagens stora rubrik på löpet, även om jag faktiskt är mer intresserad av en recension av "Mötley Crüe's" spelning på "Peace & Love" i "Borlänge" i natt.
Jag kan ju inte påstå att "Jackson" har varit min idol precis men han har onekligen spelat en stor och betydande roll för utvecklingen av popmusiken under 80 - 90-talet och visst har även jag matats med dängor som "Thriller", "Billie Jean", "Bad" och "Black or white". Jackson var bra, det ligger inget tvivel om den saken. Han var liksom i en klass för sig, men det är inte utan att man undrar om inte "döden" kom som en befriare för honom efter de senaste årens turbulens.
Med dom orden så säger vi : Hejdå, till en legend som definitivt har satt en stämpel i den moderna musikens historia.

En liten funderare bara: Jag undrar om inte "Michael" kände sig lite bortgjord och att hans operationer varit förgäves nu när "USA" till sist fick sin "svarte president" - "Barack Obama".

Inga kommentarer: