fredag 26 juni 2009

"Mötley & Glass"

Jag har idag varit på jakt efter en muntlig och personlig recension av "Mötley Crüe's" spelning på "Peace & Love" i går kväll. Det har säkert stått att läsa i någon tidning men jag har tålmodigt väntat på bekantas åsikter. Enligt uppgift så ska dom tydligen ha gjort en kanonspelning och som vanligt så tänker man efteråt att : Suck...."man skulle varit där"...även om man har haft alla chanser och all tid i världen att skaffat sig en biljett. Man har f**n blivit en gammal och trist j**la gubbe som inte ens kan ta sig iväg på ett musikevenemang.....ska're va så j**la svårt att engagera sig å komma ut lite?!
Inte ens "Alfta dragspelsgala" lockar mig....och det har det gudskelov aldrig nånsin gjort heller för den delen.
Enligt uppgift så var spelningen igår inte mycket till show men det var tydligen "a hell of a gig"....bättre än det dom gjorde på "Globen" enligt uppgift.
Vet faktiskt inte varför jag gör så stor affär av det här, då "Mötley" knappast skulle komma med på en 10-topplista av mig.
Jag kan visserligen skryta med att ha sett "Mötley Crüe" på 80-talet då det begav sig, men det är väl som med så mycket annat som inträffade det årtiondet belagt med idel njutbara minnesluckor. Nog om detta!

Nu har jag att välja mellan en bild på "Mötley".....som jag inte såg igår. Eller en bild som ligger något närmare verkligheten och som Liam och jag har förgyllt denna sommardag med.

JORDGUBBAR & GLASS

Inga kommentarer: