söndag 21 juni 2009

"Folköl & Dunka Dunka"


Sitter här å framkallar vemods - känslor av stora mått då jag lyssnar på 8o-tals klassiker. Detta görs med hjälp av blandad musik av Dead Scouts, Ebba Grön, Danielsson & Pekkanini, Factory, Noice, Traste & Superstararna,Imperiet, Tant Strul m.fl m.fl m.fl.
Konstigt att så bra musik kan få en att nästan må dåligt....det beror nog på att det i det undermedvetna vilar en massa minnen från en svunnen tid...suck...ljuva 80-tal....kan någon bistå mig med en tidsmaskin?
Alfta-bo som jag är så glömmer jag inte hur häftigt det var när "Traste med sina Superstarar" brukade spela på våra skoldanser i högstadiet och så ska man inte glömma "Per Persson" som även han for runt som en vante när han spelade i matsalen på "Alftaskolan". Det var liksom lite hysteri på något sätt...det var PUNK!

Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns.
Källa: P. A. Pavlenko

5 kommentarer:

Konungen sa...

Att Ulf Stureson kommer från typ Alfta är liksom så himla stort tycker jag
Han är en av dom bästa svenska artisterna. ever.

Sleeping Cell sa...

Lite synd att han inte fått mer utrymme i media.

Konungen sa...

Ja en skandal. Varje skiva får typ fem getingar, men ingen köper dom.

Helene sa...

Dom spelade i Freluga ngg på de glada 80 talet ,å där va de drag. Imperiet har ja missat men ebba grön va ja på i Korskrogen.WOW

Helene sa...

TRASTE & SUPERSTARARNA pratar jag om!Kuttra 7