söndag 21 juni 2009

"Imperiet"

Kan tro att det finns vissa "blogg-kollegor" som blir smått förtjusta när jag ägnar ett helt inlägg till ett av Sveriges bästa band genom tiderna - "Imperiet". Det anmärkningsvärda är att jag personligen lyssnar väldigt lite på just "Imperiets" musik men det har inte alltid varit så, och till detta finns en förklaring...en sorglig förklaring. En gång hade jag en nära vän som i det närmaste dyrkade "Thåström" och "Imperiet". Det var alltid dom som snurrade på skivtallriken...alltid.
Det var på den tiden vi levde livet den smala vägen och morgondagen spelade mindre roll.
Så en dag, så tog heroinet min vän ifrån mig, och även om det inte kom som någon överraskning så var det en smärtsam förlust. Efter det har jag aldrig kunnat lyssnat till "Imperiet" med den entusiasm som vi en gång gjorde, även om jag fortfarande tycker om deras musik....men i "måttlig dos".

"Sug i Dig Svenne"

2 kommentarer:

Konungen sa...

fint inlägg.
musik ä ofta lite sorgligt

Sleeping Cell sa...

...musiken har ett utomordentligt nära samarbete med vårt minne.