måndag 8 juni 2009

När Gud skapade pannkakan


Jag har för en stund lyckats uppnå samma status som typ "Gud den allsmäktige". Detta beroende på att Liam nu har tjatat och då menar jag tjatat att pappa ska grädda pannkakor då det var alldeles för länge sen sist. Jag skulle nog vilja kalla tillställningen för ett klimax modell större då jag tog fram pannkakslaggen och ställde den på spisen. Grabben sliter fram sin mundering, släpar fram pallen, och ska vara med när det bästa han vet ska tillagas.

Som om nu inte detta vore nog så kunde jag inte låta bli att ställa mig undrande till grabbens beteende och läten när jag ställde fram hans tallrik med pannkaka & jordgubbssylt på bordet.
Han formligen dök ner i tallriken medans han morrande och med gaffeln i ett mordiskt grepp satte i sig vad som låg på tallriken samtidigt som han gnydde och kved.
Jag vet att det inte passar sig i sammanhanget, men jag skulle vilja likna det hela vid någon form av orgasm.

Gud var god när han skapade pannkakan - och idag var det jag som var Gud.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om man nu inte är född till Gud , så är det väl underbart när man blir så uppskattad så att man nästintill tror sig vara Gud .( som vissa nu verkar tro :-) )Om det ändå kunde hända oftare , då kunde man ju gå omkring alldeles " hög " bara på det !Så ut och uppskatta och dyrka era medmänniskor nu , så kan vi "höja" hela världen !
Tänk vilka underverk en pappa och en liten pannkaka kan göra !
Teskedsgumman .

Sleeping Cell sa...

En dag satt pappsen i sitt paradis och betraktade något underskönt som skulle visa sig vara en spis av märket "Electrolux".Då han tyckte sig se att något saknades den undersköna spisen så utbrast han:
VARDE SMET och det vart SMET, varpå han ihärdigt gräddade pannkakor åt sin avkomma som även var dennes avbild.Och allt detta gjorde han enkom för att hans son skulle vara lycklig och att han icke skulle gå förlorad,AMEN.

Klatuus fjälla sa...

Tycker du efter pannkaksbaket.... eller möjligen före... beroende på tycke å smag..... ska läsa den förträffliga boken PANNKAKSTÅRTAN av Sven Nordqvist..... den är underbar den.... garanterat "fless-vänlig"

Sleeping Cell sa...

Vi har den boken med Pettson & Findus men tack ändå för tipset:-)