tisdag 30 juni 2009

Sköööönt!

Vi har nu cyklat omkring i Hälsingland....nä, det där lät inte trovärdigt, vi försöker igen.

Vi har nu cyklat omkring med badkläderna med oss i några dagars tid och trots den ihållande värmen så har dom inte kommit till användning. Lite konstigt att Liam inte har velat bada när han har sett dom andra barnen plaska omkring i vattnet kan man tycka, men vill han inte så vill han inte.
Så idag, efter att hans "grymme" far hade utövat påtryckningar huruvida skönt det skulle vara att få svalka sig i vattnet så gav det lilla livet med sig.
Det behövs ju bara att han får lite försmak genom att först doppa fötterna för att han ska inse hur härligt det är och därefter inte ens vilja tänka tanken på att kliva upp på torra land igen.

Man blir så glad av att se hur lyckligt barnen leker i vatten....så när höstdepressionerna kommer kastar man bara i en unge i plurret - borde funka.(OBS att denna metod ännu inte är kliniskt testad samt att inget ansvar kan åläggas undertecknad).

Även jag har delvis doppat mig idag, närmare bestämt upp till lårhöjd. Med tanke på min kroppshydda och den resterande tid som återstår av sommaren så borde även jag ha hunnit doppa hela mig till någon gång i mitten på Augusti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Göta-Petter! lycka till med dina framtidsplaner. Du kan ju ev. faktiskt fullfölja dom !
teskedsgumman!

Zwimming Zajmon sa...

Om man räknar Juni, Juli, Augusti enligt "Per Gessles" definition om vad som är sommarmånader, och jag hittills har doppat mig upp till låren...så är det ju bara resten kvar...borde ju hinna.