lördag 20 juni 2009

Teaterfrukost på sängen


Jag vill börja med att säga "Grattis" till alla som i dag har en riktig "hangover" och för att inte vara orättvis så grattar jag även alla er som inte har det.
Själv blev det en rejäl sovmorgon för mig denna midsommardag. Liam har vart uppe själv i säkert 3 timmar åtminstone. När jag kom ur sängen så blev jag omedelbart inbjuden att sätta mig i soffan och beskåda den teateruppsättning han hade förberett i arla morgonstund medans jag låg och sov.
Även om jag blev smått matt av att se hur han förvandlat vardagsrummet till en teater så fick jag lov att behärska mig och hålla tillbaka mina klagomål till förmån för uppmuntran till hans fantastiska skaparanda. Den grabben har en sällan skådad fantasi som inte verkar se några gränser. Han har klippt och klistrat, målat och tejpat, möblerat och ordnat sin kostymering.
Liam fick dock vänta en liten stund så att pappsen fick ordna sig en morgonkaffe men sen var det bara att ta plats på 1:a parkett. Inte helt oväntat så var det den väl inövade uppsättningen av "Klas Klättermus" och som berättare i bakgrunden hade han "Magnus Härenstam" som snurrade på en CD - skiva i sitt rum - fantastiskt....även om jag har lite svårt att förtränga det arbete som väntar mig med att plocka allt tillrätta här inne igen.... - jo, det brukar vara pappa som får ta tag i den biten.

2 kommentarer:

Helene sa...

Vilket härligt uppvaknande, han har verkligen talang för de där me teater ,den lille grabben

Sleeping Cell sa...

Hoppas han blir en stor stjärna och rik som ett troll med försörjningsplikt åt sin arme och fattige far ;-)