fredag 19 juni 2009

"Trevlig Midsommar"


Blött, blött, blött - så ser det ut i Edsbyn idag. Visserligen så tenderar väl midsommar att vara en tämligen "blöt" helg i Sverige ur fler perspektiv, men jag tar gärna lite regn på midsommarafton bara jag slipper vara "bakis" på midsommardagen.
På radion sjunger "Lill-Babs" "välkommen gröna granna sköna sanna sommar" nyss avlöst av "Tomas Ledins" "Sommaren är kort"....som nästan regnar bort.

Liam och jag går nog upp till hembygdsgården lite senare där dom har traditionellt midsommarfirande med dans runt staken och lekar för barnen....bara så att pappa får hoppa lite groda....eller padda. Den fuktiga väderleken har gjort att vi paddor trivs alldeles förträffligt för tillfället....okyssta som vi är.

Med detta önskar blogginnehavaren alla sina läsare en "Riktigt trevlig midsommar".

5 kommentarer:

Beas Blandade Karameller sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Beas Blandade Karameller sa...

Önskar Er en fortsatt trevlig midsommar!
Hoppas att grodorna inte gav Dig ryggskott!

Ps. det var stavfel i föregående, sorry... Ds.

Herr Padda sa...

Men lite ont i ischiasnerven fick jag i alla fall.

Jag menade inte att gnälla på stavfelet....jag har bara så svårt att låta något gå obemärkt förbi.

Beas Blandade Karameller sa...

Just det, är huvudet dumt – får kroppen lida!
Vem hade mest roligt, Du, Liam eller alla de andra som tittade på? :-)
Jag hoppas givetvis på, att värken snart går över…

Förstår att de där stavfelen hade gett upphov till en kommentar...

Herr Padda sa...

...om sanningen ska fram så hoppade varken jag eller Liam groda men jag fick ont av att bara gå dit;-)