lördag 5 september 2009

+500kr = Klirr i kassan

Märkligt! Det ösregnar på utsidan å jag har inte ens varit utanför dörren idag......kanske var det inte mitt fel att det regnade hela dagen igår.......funderar.....funderar lite till.

Med risk att låta lite som "L3" så måste jag säga att jag faktiskt sitter här och lyssnar på hårdrock.....och ja, dom slår väldigt hårt på trummorna, det gör dom. Det är "Slipknot" som gör att man inte hör hur regnet forsar ner därute.

Har lovat att hjälpa grannen att byta trosskydd kl. 14.00 idag. För grannsämjans skull så brukar jag ställa upp och göra det sisådär 1 gång i månaden. Det är inte helt fel att tjäna någon krona extra och min granne brukar visa sin generositet med att sticka åt mig en femhundring som tack för hjälpen. Förut var det alltid vaktmästaren som ombesörjde att bytet av trosskydd blev gjort men det var visst något med arbetsmiljölagen som gjorde att han inte fick utföra sådana sysslor.

Slipknot har tonat ut och nu är det Nightwish som överröstar regnet som fortsätter att förgylla den just nu så gråa vardagen......även om det är helg.

Inga kommentarer: