måndag 14 september 2009

Rökkampanjen fortsätter.....

(Här bor sannolikt en nikotinmissbrukare)

I jakten på fördelar fortsätter min resa genom den olycklige rökarens fantastiska värld. Denna dagen tänker jag i studiesyfte bege mig ut för att studera ett antal rökares beteendemönster i hopp om att jag där ska finna en godtagbar motivering till varför det är så otroligt idiotiskt att låta sig vara en slav under nikotinet.

Jag har fortfarande inte rökt mer än 12 cigarretter sen jag slutade och jag känner mig nästan tvungen att titta in på macken idag i händelse av att man där funderar vart jag tagit vägen.
Det sorgliga med att sluta röka är ju att det inte bara drabbar en själv utan även ens omgivning.

Om vi vore ämnade för att röka så borde ju vår skapare ha utrustat oss med nån sorts filter och någon typ av skorsten. Jag söker med ljus och lykta efter att finna detta för att vinna motivation.

1 kommentar:

Klatuu sa...

Jamen eller hur! Och hade gud menat att vi skulle lyssna på och dansat till dansbandsmusik hade han placerat brösten på ryggen på kvinnorna!