fredag 11 september 2009

Hushållsnära tjänster

Just nu så efterlyser jag någon som mot betalning skulle vilja hjälpa mig med en hushållsnära tjänst då jag p.g.a fetma är förhindrad att kunna utföra en klippning av mina tånaglar på egen hand.
Jag har efter ett flertal försök att utföra detta nu tvingats inse att det är i princip omöjligt att genomföra en klippning av mina klor för egen maskin, då isterbuken hela tiden likt en sittsäck envist klämmer sig ner mellan insidorna på mina lår och får mig att hamna i en ställning som vore en syn för gudarna.

Priset kan naturligtvis diskuteras och självklart så tar jag hänsyn till detta eftersom naglarna är utav en längd som med råge har övergått till att bli klor.
Vi kan väl säga så här att det är först till kvarn som gäller, men då jag inte är den som är den, så skulle jag ju även kunna tänka mig att fler fick chansen och då strukturera om arbetsfördelningen som någon sorts teamwork. Jag vill absolut inte att efterfrågan på att få klippa mina klor ska leda till konflikter sökanden emellan. Om det är någon tröst så kan jag säga att mina klor snart växer ut igen så det är bara att vänta - Kanske är det just din tur nästa gång.

(Självklart så tillhandahåller jag klo-tång och jag vill redan nu understryka att detta inte är något jobb för den med svaga handleder)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är stark ! Jag lovar! SNÄLLA jag kan väl få vara först? Det är ju ingen annan som anmält sig här i alla fall ....Min offert blir lägre än alla andras ,jag lovar!Bara jag får vara först! Jag samlar gamla tånaglar från vem som helst i en glasburk i kryddhyllan , brevid burken med mina gamla flatlöss...
Teskedsgumman

Bala lite anonym sa...

DEAL!!.....och ett mycket gott skratt fick jag också;D

Klatuu sa...

Hehehe, sicken tur att jag inte hann först då! Jag hade annars tänkt tagit med mig rondellen eller möjligtvis bandslipen!

Anonym sa...

Yes , yes ! Tänk vad alla kommer att bli imponerade när de får se min samling sen ! Mohaaaa!Tack för dealen !
Teskedsgumman