måndag 7 september 2009

Update från centrifugen


Go'morgon å välkomna till ännu en dag i Per-Ola Fikonskalles underbara liv. Vackert väder idag, fast det är lite kyligt, men det är väl normalt för årstiden.

Ser ut att bli en dag som alla andra....även om ingen dag är den andra lik. Trafiken flyter på som vanligt och det har inte rapporterats några störningar i varken buss eller tågtrafiken och allt verkar följa tabellerna.

Tycker det är konstigt att jag som inte är någon kaffedrickare ändå dricker så pass mycket kaffe som jag gör.

Värt att notera är att jag idag har både duschat och rakat mig och det hade jag faktiskt inte gjort sen förra gången. Tycker det känns lite motigt med den där rengöringen, då i alla fall jag i samband med den även byter kläder. Det som är så smärtsamt med det är att man då samtidigt kan se hur det växer i tvättkorgen vilket gör att ångesten kryper på en inför vad som komma skall - tvättstugan. Kanske var det bättre förr då man inte bytte kläder och tvättade sig så ofta men å andra sidan så hade man ju inte heller några tvättmaskiner - hemska tanke.

Inga kommentarer: