söndag 27 september 2009

Bagheera update

Lennart är inte som andra katter. Vanligtvis så brukar ju katter inte vara så förtjusta i vatten och det är ju en känd metod att använda en sprayflaska med vatten för att spruta på katten då den vistas någonstans där man anser att den inte får vistas.
Det spelar ingen roll hur mycket jag sprejar så hoppar Lennart lekfullt tillbaka på samma ställe bara för att som det ser ut som han tycker det är kul att känna sig jagad av vattenstrålen. Sen smyger han på vattenflaskan och om man sprejar på honom på nära håll så bara gapar han och försöker fånga strålen samtidigt som han fnyser och nyser för att han är så genomblöt i ansiktet.

Annat som tyder på att Lennart inte räds lite vatten är tex. när jag ska borsta mina tänder. Självklart så ska Lennart vara med och han brukar lägga sig tillrätta i handfatet. När jag sen skruvar på vattnet så kan man ju tycka att katten borde fly med en väldig fart, men inte Lennart inte. Det dumma spånet ligger kvar i handfatet.....även om jag stänger bottenventilen, samtidigt som han på något sätt försöker se förstående ut fast han egentligen ser fruktansvärt fånig ut.
Vänder lite lätt på huvudet och konstaterar bara: - Oj, titta vad våt jag blir.

Inga kommentarer: