lördag 19 september 2009

Hyvää päivää – Kirvesvartta

Hur mår din mobil? Ser här att man tydligen kan ladda ner ett EKG till mobilen för det underbara, oslagbara priset av 50kr/veckan. Det måste ju vara ett ovärderligt och utomordentligt nödvändigt hjälpmedel för att hålla sig uppdaterad om sin telefons hälsotillstånd.

I dag tycker jag inte om välgörenhet och speciellt inte den som är riktad till bättre behövande.
Om man nu måste ha en anledning till att tycka någonting så har jag valt att tycka så idag bara för att försöka tilldra mig lite uppmärksamhet. Om det inte fanns några bättre behövande så skulle det ju heller inte finnas någon anledning till välgörenhet i den bemärkelsen, vilket i sin tur skulle betyda att världen och dess rikedomar var mer rättvist fördelade.

Andra tankar som plågar mig just nu är att jag inte riktigt vet vad jag anser om sänkt punktskatt på kapitalvaror samt att jag inte kan släppa tanken på vilken adress jag skulle bli tilldelad om jag ev. flyttade till någon annanstans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Troligen skulle det nog bli den adressen som du då flyttade till. Skulle jag gissa på i alla fall.
Teskedsgumman

Sleeping Cell sa...

Borde det ju kanske bli......om jag inte flyttade till den bredvid förstås.