torsdag 10 september 2009

"Grisbåge" (cumulus cumulus)

Turbulensen runt och omkring svininfluensan har nu fått även mig att vidta åtgärder vad gäller hygienen.
Tex. så har jag avlägsnat alla dörrhandtag....som var smittade, vi äter inte längre med bestick och använder inte odiskat porslin, jag kokar alltid potatisen innan jag äter den.....det gäller förresten det flesta livsmedel vi stoppar i oss(såg lite olustigt ut igår kväll då vi mumsade på upphettade geléhallon och kexchoklad).
Vidare så nyser och hostar jag alltid i armvecket, hälsar på thailändska......om jag nu nödvändigtvis måste hälsa på någon thailändare, handspriten är slutsåld så därför tvättar vi tills vidare händerna i folköl, vi delar inte längre tandborste och jag har skjutit på mina planer att börja i öppen förskola.

Men säg den lycka som varar, då jag trots alla dessa försiktighetsåtgärder nu tror mig ha fått en rejäl släng av influensan. Det är väl inte på värsta viset då jag på grund av mitt myckna nysande tycks ha fått en lokal variant som satt sig precis i armbågen. Detta beror sannolikt på att jag i stället för att nysa och hosta ut mina bakterier i luften, istället valt att låta dem landa i armvecket där dom sen kunnat ligga och frodas för att så småningom utveckla något som benämns vid namnet "grisbåge".
"Grisbåge" går att leva med och det är inget större handikapp bortsett från att det kan vara svårt att utföra en perfekt thailändsk hälsning.

Inga kommentarer: