tisdag 1 september 2009

Varning för linje 100 kl.13.50




Har du svårt för att vistas i trängda situationer, har nära till panikångest eller är av en socialfobisk karaktär? Då tycker jag att det är av stor vikt att du läser det här och utmana inte ödet för att kolla upp om det jag skriver är sant för jag tar absolut inte ansvar för de följder det kan komma att få i den händelse att du utser dig själv som försöksperson för att bli varse om sanningshalten i mitt inlägg.

Buss nr.100 Edsbyn - Söderhamn med avgångstid kl.13.50 kan vara en dödsfälla.

Det är ovanligt på dessa trakter men just den bussen är på vardagarna fylld till bristningsgränsen. Det är inte ovanligt att alla sittplatser samt alla ståplatser är fyllda.

Jag har personligen provat att åka med den bussen vid 2(!!!) tillfällen och jag kan av egen erfarenhet säga att det vore stört omöjligt att genomföra en tur längre än 200 meter utan att man först i förebyggande syfte väsentligt överskred den rekommenderade dosen av Xanor eller annat likvärdigt preparat.

2 kommentarer:

Beas Blandade Karameller sa...

Tack för varningen!
Nu är det ju inte så ofta jag far omkring på just den sträckan och allra helst inte den tiden… men jag ska ha det i åtanke nästa gång jag löser biljett!

Simon sa...

En mycket klok tanke att ha i åtanke.