fredag 18 september 2009

laba diena

Goddag, goddag, eller som man säger i Litauen - laba diena, laba diena.
Det är surfredag och precis som förut då livet var tomt och innehållslöst så är livet idag både tomt och innehållslöst. Den enda skillnaden är att jag idag kan se de luckor i vardagen som jag skulle kunna fylla med något.

Annars är väl allt som normalt även om ingenting är som det brukar. Vi har tex. älgbajs både på balkongen och i vardagsrummet och även det försöker jag nu se som något positivt. Att vi har älgars avföring i direktkontakt med vår bostad beror på att Liam tillsammans med dagis har varit ute i guds sköna natur där han plockat älgbajs som han lagt i en påse och som han sen lagt på vår balkong. Sen har Lennart slitit hål på påsen varpå han sen har lekt med de små kulorna och även lyckats släpa in dom.
(Ber om ursäkt för att jag skrev "guds sköna" då jag vet att det var Calle von Linné som uppfann den där naturen som fö. är en ganska bra uppfinning....förutom att den inte är anpassad till att klara de påfrestningar som vi människor utsätter den för)

Just nu retar jag upp mig på folk som p r a t a r s å l å n g s a m t och att öppningen ibland inte är tillräckligt stor för att vara avpassad för de ändamål varpå den vara avsedd.

Inga kommentarer: