söndag 13 september 2009

Den icke helt rökfria bloggen

Från icke olycklig rökare till icke olycklig icke-rökare på mindre än ett dygn. Är det inte fantastiskt så säg?
Det här går verkligen framåt.....eller bakåt med stormsteg måste jag säga. Jag har nu rökt inte mindre än 12 cigarretter sen jag slutade röka - inte illa på min ära.
Tilläggas bör väl att jag tömmer askkoppen så ofta att det numer är svårt att hålla reda på hur mycket eller lite jag egentligen rökt.
Visserligen så kan man ju bara hålla sig uppdaterad om det genom att räkna ciggen som finns kvar i asken, problemet är bara att jag inte har någon ask där jag kan räkna mina cigg.
För att förenkla det hela har jag därför valt att tycka att jag har rökt 12 cigarretter sen jag slutade röka. Jag tycker också att jag är en relativt rökfri icke-rökare som röker relativt få cigarretter för att vara en fd. rökare som nu är en relativt rökfri rökare.

Det finns ju så många fördelar med att vara rökare men problemet för mig är bara det att jag har så svårt att kunna se dessa. Tanken bakom att övergå från rökare till icke-rökare är att jag förhoppningsvis ska få upp mina ögon och öppna mina sinnen och på ett klart och tydligt sätt kunna se dessa fördelar. Lyckas jag bara med det så kan jag på ett tryggt och välmotiverat sätt återgå till att vara rökare.

7 kommentarer:

Konungen sa...

hAr du bara rökt 12 sen du slutade så är du ju onekligen en ickerökare
Allt annat är lögner

Sleeping Cell sa...

Ja, eller allt annat vore att lura sig själv....

Klatuu sa...

Min hjärna är helt förvirran av nikotinbrist så jag fattar inte alls vad du skriver. Men det bekymrar inte mig, jag här fullt upp med att tugga tuggummi.

Sleeping Cell sa...

(Klatuu)
Innebär det att du tror att jag fattar vad jag skriver...?

Anonym sa...

KOm igen ! Du KAN klara det ! Du har ju onekligen klarat av svårare saker än att sluta röka , så var e problemet ?
Teskedsgumman

Klatuu sa...

Hahahaha! Dina tankar vandrar i för mig okänd och jungfrulig terräng!

Sleeping Cell sa...

(Teskedsgumman)
Problemet?